News Cognito.CZ, s.r.o.

Show all articles

Jako markeťáci se dostáváme do kontaktu s reklamou každý den. Proto jsme se rozhodli vám ukázat, které jsou podle nás ty nejlepší, ale i nejhorší ...

Jako markeťáci se dostáváme do kontaktu s reklamou každý den. Proto jsme se rozhodli vám ukázat, které jsou podle nás ty nejlepší, ale i nejhorší reklamy roku 2016. Tady je máte.

Central Kladno. Kladno, Paříž, Milan

Naši marketingovou manažerku Lucii zaujal claim „Kladno, Paříž, Milan. Pro módu? Kam jinam!“ na obchodní centrum Central Kladno. A my v našem marketingovém oddělení se nemůžeme shodnout, jestli se jim povedl, nebo ne.

Central Kladno. Kladno, Paříž, Milan

Co si myslí Lucie?

Pořád přemýšlím nad tím, jestli je to velká nadsázka nebo velké sebevědomí místního nákupního centra. Za řeč stojí i to, že takové billboardy jsou i u nákupních center v Praze na Zličíně. Je to také provokace nebo nedomyšlené cílení? Nebo promyšlená kampaň, jak Kladeňákům konečně dodat hrdost na jejich město?

Ria. Nemusíš

Ria přišla s neotřelou reklamou, která přináší odlišný pohled na menstruaci. Tenhle “ženský problém” je ve společnosti stále velké tabu. Ria se k tomu postavila čelem a my jí tleskáme. Ve stoje.

 

Co si myslí Adéla?

Nová kampaň dámských hygienických potřeb Ria jede cestou upřímnosti a vymezuje se proti rozjásaným kampaním konkurence, které naznačují, že menstruace je nejradostnější čas v životě ženy. Reklamy cílí hlavně na rebelské mileniálky, které nahlíží na velkou část reklamní produkce ironicky a s nadhledem. Velmi oceňuji feministický nádech kampaně, jen mě trochu mrzí, že nedošlo i na „krev“, která není modrá.

Úspěšnou reklamní kampaň Ria navíc doplňuje trefnými příspěvky na sociálních sítích.

Kampaň Ria

Co si myslí Eliška?

Líbí se mi, protože přesně odráží realitu, na nic si nehraje a je pravým opakem ke všem rozesmátým reklamám.

 

Allegro. English For Beginners

Reklama, která musí dojmout i toho největšího cynika! Skoro 13 a půl miliónů zhlédnutí na YouTube mluví za vše.

Co si myslí Lenka?

Tahle reklama má všechno – skvělý nápad, silný příběh i poutavé zpracování. Při sledování napjatě očekáváte, co tím ten dědoušek vlastně sleduje. Příběh vás v reklamě vždycky zaujme a toho si byly všechny marketingové agentury v minulé roce vědomy. I proto jich nejspíš vzniklo tolik.

 

Lidl. Vánoce jsou pro všechny

Vánoční kampaň obchodního řetězce Lidl se letos vážně povedla. To si myslíme všechny. Jenom škoda, že se hashtag #SantaClara víc neuchytil na sociálních sítích. I tak dáváme Lidlu palec nahoru.

Co si myslí Lucie?

Perfektní exekuce, chytlavá melodie, zatraceně sexy Santa Claus a hodně sympatická myšlenka pro cílovku matek rodin zařizující celé vánoční šílenství. Ten video spot jsem si s radostí pustila několikrát. Jen mi nesedí claim "Vánoce jsou pro všechny". Asi tím chtěli říci, že v Lidlu nakoupí spokojeně všichni a zároveň to spojit s hlavní feministickou myšlenkou video spotu. Claimy, které se snaží zalíbit všem, neosloví nakonec nikoho.

 

Jägermeister. Nepřestávejte lovit

Jägermeister se ve svých reklamách zaměřil na mladé, kteří jdou proti proudu, a vzkazuje jim, ať s tím nepřestávají...

Co si myslí Adéla?

Další značka, které skvěle zná své mileniály a dokazuje to tak výběrem kanálů (Instagram, YouTube), tak zapojením influencerů a rekvizitami spotů. Autoři dobře vědí, že mladé konzumenty Jägermeisteru oslovuje barevnost a estetika 80s retra, žijí pro svoje tetování, roztrhané kalhoty, či skate. Message samozřejmě musí být náležitě ironický a neučesaný, městská mládež neautentičnost neodpouští.

 

Hornbach. Žiješ. Vzpomínáš?

Někomu tyhle reklamy připadají naprosto nesmyslné, jiní oceňují jejich spirit, ze kterého až mrazí. Jestli nevíte, o čem mluvíme, pusťte si je hned několikrát a ne jenom jednou. Zjistíte, že na nich opravdu něco je.

Co si myslí Eliška?

Líbí se mi nejen video, ale i celá kampaň. Je originální, vtipná, úplně jiná než od konkurence a Hornbach si dlouhodobě udržuje jednotnou atmosféru svých reklam pro drsné chlapy.

 

Sandy Hook Promise. Evan

Tahle reklama není taková, jakou se zdá být. Organizace Sandy Hook Promise spojila síly s agenturou BBDO New York a vytvořili reklamu, která vás má upozornit na jednu důležitou věc. Ještě jste ji neviděli? Tak si ji pusťte a pozorně sledujte.

Co si myslí Lenka?

Další skvěle promyšlená reklama. Všichni se soustředíme na hlavního hrdinu Evana a prožíváme s ním hledání tajemné dívky. Ovšem na pozadí tohoto příběhu se děje něco mnohem důležitějšího a děsivějšího. Donutí vás to k zamyšlení a uvědomění si, že některé věci prostě nejsou v pořádku. A přesně o to téhle reklamě jde.

Tohle je náš výběr reklam, které nás v minulém roce zaujaly. Souhlasíte s námi? Která reklama je podle vás ta nejlepší? A která se naopak příliš nepovedla? Pište nám, jsme zvědavé!

Next articles

Platby za daně z nemovitostí

Květen znamená pro většinu vlastníků pozemků povinnost uhradit daň z nemovitých věcí. Číst více

News CleverMaps, a.s.

Mindforge Group SE
Obsah chlorofylu vyhodnocený pomocí družicových dat

Přes nesporné výhody družice Sentinel 2 většina služeb využívající družicová data v precizním zemědělství pracuje s indexem NDVI. ...

News CleverMaps, a.s.

Mindforge Group SE