News Cognito.CZ, s.r.o.

Show all articles

Lednové výhledy na nadcházející rok si čtu ráda, ale ještě radši si je procházím až v prosinci, kdy můžu srovnat, nakolik se proroctví vyplnilo. V...

Lednové výhledy na nadcházející rok si čtu ráda, ale ještě radši si je procházím až v prosinci, kdy můžu srovnat, nakolik se proroctví vyplnilo. Vybrala jsem pár zajímavých poznatků z průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Tak schválně, jestli odpovídají vaší uživatelské zkušenosti. A za 11 měsíců zase zhodnotíme situaci – to už k lednoprosinci patří.

*Článek využívá dat z průzkumu společnosti GlobalWebIndex posbíraných v USA a UK v letech 2016 až 2018.

Obrázek k sociálním sítím

Jak sociální jsme sociálních médiích

Za poslední rok svůj účet na sociálních sítích pozastavilo nebo zrušilo 32 % dotázaných, mezi nimiž byli i skalní uživatelé, kteří o sobě tvrdili, že na sociálních sítích trávili mnoho času. Možná až příliš, uvědomili si záhy. Dalších zhruba 45 % se snaží vědomě omezit čas strávený prohlížením životů druhých a dokazováním sobě i ostatním, že ten jejich je taky báječný, zvlášť když se dívají přes barevný filtr. Důvod? Už je to nebaví (nejvíce ze všech uvedených důvodů – 30 %). Dále se domnívají, že sociální média jsou plytké pozlátko založené na obrázcích (26 %) a nechtějí jim svěřit svá data (25 %). Z toho jasně vystupují dvě důležité roviny: Lidem chybí kvalitní obsah a bojí se o svá osobní data.

Přesto má více než polovina z nich (61 %) sociální média pro zábavu a čtvrtina přes ně za posledních 12 měsíců něco nakoupila. Co z toho plyne pro ty, kteří přes sociální média chtějí prodávat? Propojit prodej se zábavným a smysluplným obsahem – to se snadno řekne, že? Z vlastní zkušenosti radím: Vyprodukujte toho obsahu klidně méně, ale ať je to autentické, přínosné, vtipné; ukazujte na sociálních sítích firemní kulturu, lidi a něco, co by bavilo vás samotné. Nemusíte pořád jen prodávat nebo sdílet štěňátka. A vykašlete se konečně na primitivní clickbaitové soutěže typu Dej like a sdílej. Moc se těším na okamžik, kdy k tomu skutečně dojde.

Komu věřit

Další velkou kapitolou je zabezpečení dat. Kvůli skandálům s únikem či přeprodáváním dat už lidé společnostem jako Facebook nevěří. Uživatelé jsou lépe informovaní a uvědomují si, jak jsou jejich osobní data cenná. Sociální média v boji o důvěryhodnost skončila na posledním místě – více či méně jim důvěřuje 36 %. Nejvíce lidé, co se nakládání s osobními online daty týče, důvěřují e-shopům (50 %), těsně v závěsu se drží hudební a video streamovací služby (49 %) a za nimi vyhledávače a e-mailové služby (48 %). Po všech těch GDPR tanečkách v druhé půlce loňského roku má e-mailová komunikace pořád celkem dobrou reputaci.

Dovolím si malou odbočku, která se úplně netýká ochrany osobních dat: Já mám newslettery ráda. Ty, ke kterým se sama přihlásím. U značek, které mám ráda. A věřím, že pomine doba zběsilého spamovaní všeho všem – jo, to se i přes veškeré nářky stále děje – a firmy pochopí, že střílet do houfu nemá smysl. Možná někoho ulovíte, ale mnohem víc jich poděsíte a znechutíte.

Soukromá data jako platidlo

Důvěryhodnost je silná karta: 70 % uživatelů se o svá soukromá data obává nyní více než před rokem. Nakládání s osobními údaji a soukromými daty je diskutovaným tématem a společnosti musí svým zákazníkům stále prokazovat a dokazovat, že jim mohou v tomto ohledu věřit. Uživatelé chtějí vědět, jaká data poskytují, za jakým účelem a kdo s nimi dále nakládá. Hlavně chtějí mít jistotu, že jejich soukromá data neprodáte třetí straně. O to všem je musíte přesvědčit.

Proč poskytujete společnostem své osobní údaje online?

Žebříček, proč lidé důvěřují dané společnosti

Výzkum dále ukázal, že celá třetina mladých lidí ve věku 16–34 let jsou ochotni poskytnout svá osobní data výměnou za obsah zdarma, například bezplatný přístup k videím nebo článkům. Soukromá data v tomto případě suplují jistou formu platidla.

Sečteno a podtrženo

Závěr není nijak objevný, vlastně je to stále to stejné, i když občas máme tendence to ignorovat: Kvalitní obsah a důvěra tvoří dva hlavní pilíře smysluplného vztahu se zákazníkem. My sami moc dobře víme, že vytvořit pořádný obsah, natož pak být kreativní, může být někdy docela fuška.

 

Zdroj:
GlobalWebIndex. Trends 19: The trends to know for 2019. GlobalWebIndex [online]. 2019 [cit. 17. 1. 2019]. Dostupné z: https://www.globalwebindex.com/reports/trends-19.

Next articles

Platby za daně z nemovitostí

Květen znamená pro většinu vlastníků pozemků povinnost uhradit daň z nemovitých věcí. Číst více

News CleverMaps, a.s.

Mindforge Group SE
Obsah chlorofylu vyhodnocený pomocí družicových dat

Přes nesporné výhody družice Sentinel 2 většina služeb využívající družicová data v precizním zemědělství pracuje s indexem NDVI. ...

News CleverMaps, a.s.

Mindforge Group SE